Κινηματογράφος

Οι ασπρόμαυρες ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου,που χρωμάτισαν την παιδική μας ηλικία.

Μας έχουν προκαλέσει γέλιο και κλάμα,έχουν μεγαλώσει γενιές και γενιές Ελλήνων και συνεχίζουν να μεγαλώνουν…Μιλάμε φυσικά για τις παλιές ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου. Μπορεί να έχουν γυριστεί δεκαετίες πριν, όμως τις έχουμε αγαπήσει σαν μια κληρονομία από τους ηθοποιούς του τότε και για αυτό και συνεχίζουμε να τις βλέπουμε.

Ίσως είναι να είναι και σήμα κατατεθέν για μια ελληνική οικογένεια,ένα στρωμένο τραπέζι και η τηλεόραση να ηχεί τη φωνή της Βουγιουκλάκη και του Παπαμιχαήλ,της Καρέζη και του Αλεξανδράκη, του Κωνσταντάρα και του Παπαγιανόπουλου , της Καραγιάννη και του Βουτσά,της Λάσκαρη,της Βλαχοπούλου,του Αυλωνίτη,του Χατζηχρήστου και η λίστα πραγματικά δεν τελειώνει!

H αλήθεια είναι πως οι ταινίες που γυρίζονταν την εποχή εκείνη ήταν αμέτρητες και το να ξεχωρίσεις κάποιες από αυτές σαν καλύτερες είναι μια πραγματικά δύσκολη υπόθεση. Όμως ας γίνει μια προσπάθεια…

Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο

Το δίδυμο της επιτυχίας, η Αλίκη Βουγιουκλάκη με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ πρωταγωνίστησαν σε μια ταινία υποδυόμενοι την μαθήτρια και τον καθηγητή αντίστοιχα. Μπορεί η ταινία αυτή, να είναι μια από τις πιο γνωστές ασπρόμαυρες ταινίες,μιας και όλοι θυμούνται τον έρωτα της κακομαθημένης και πλούσιας Παπασταύρου προς τον φτωχό καθηγητή κύριο Φλωρά αλλά και το περίφημο χαστούκι του Παπαμιχαήλ στην Βουγιουκλάκη, όμως η ταινία αυτή δεν είχε ξεκινήσει με τους καλύτερους οιωνούς. Όπως μετέπειτα έγινε γνωστό, η Αλίκη είχε μαλώσει πολύ άσχημα με τον σκηνοθέτη της σειράς Αλέκο Σακελλάριο καθώς θεωρούσε ότι τα πλάνα επικεντρωνόταν περισσότερο στην αγαπημένη του σκηνοθέτη,τη Νίκη Λινάρδου. Τελικά όμως, η ταινία προβλήθηκε και εμείς την απολαμβάνουμε μέχρι και σήμερα.

Κορυφαία ατάκα της ταινίας: Κύριε Φλωρά,κύριε Φλωρά.

to_xilo_vgike_apo_ton_paradiso142_1

Υπάρχει και φιλότιμο

Μια ταινία πολύ μπροστά για τα δεδομένα της εποχής με κύριο πρωταγωνιστή τον Λάμπρο Κωνσταντάρα,υποδυόμενος έναν υπουργό ο οποίος ονομαζόταν Μαυρογιαλούρος. Ο Μαυρογιαλούρος παθαίνει ένα ατύχημα με το αυτοκίνητο και μένει για λίγες ώρες σε ένα χωριό. Οι κάτοικοι του χωριού, μη γνωρίζοντας ποιος είναι εκφράζουν την αντιπάθεια που τρέφουν προς το πρόσωπο του υπουργού καθώς δεν τους έχει βοηθήσει σε τίποτα. Εν τέλει όμως,για όλα φταίνε οι βοηθοί του Μαυρογιαλούρου οι οποίοι τον έκλεβαν και εκείνος δεν είχε καταλάβει απολύτως τίποτα.

Κορυφαία ατάκα της ταινίας: Φάγανε! Φάγανε! Φάγανε!

526x297-swl

Δεσποινίς Διευθυντής

Τα ομορφότερα μάτια του ελληνικού κινηματογράφου άνηκαν δικαιωματικά στην Τζένη Καρέζη. Στην ταινία αυτή, πρωταγωνιστεί μαζί με τον ζεν πρεμιέ της εποχής Αλέκο Αλεξανδράκη σε μια άκρως επιτυχημένη κωμωδία. Η καθωσπρέπει Λίλα, αναλαμβάνει ρόλο διευθύντριας στην επιχείρηση που δουλεύει ο γυναικάς Αλέκος. Παρόλο όμως που ο Αλέκος  περιτριγυρίζεται από τόσες γυναίκες βρίσκει τελικά τον έρωτα στο πρόσωπο της Λίλας ,σοβαρεύεται, και εν τέλει καταλήγουν μαζί.

Κορυφαία ατάκα της ταινίας: Γυρίσατε;;

hqdefault

Τα κίτρινα γάντια

Αγαπημένη ταινία του ’60 με κύριους πρωταγωνιστές το Νίκο Σταυρίδη και τη Μάρω Κοντού όπου υποδύονται τον Ορέστη και τη Ρένα. Ένα παντρεμένο ζευγάρι, κύριο πρόβλημα του οποίου είναι η παθολογική ζήλια που τρέφει ο Ορέστης προς τη γυναίκα του. Η αθώα Ρένα δανείζει ένα ζευγάρι γάντια σε μια φίλη της τα οποία από παρεξήγηση βλέπει ο άντρας της σε ένα μαγαζί και γίνεται θηρίο,καθώς νομίζει ότι τον απατά με έναν…μουστακαλή.Τελικά η παρεξήγηση λύνεται όταν γυρνάει σπίτι του.

Κορυφαία ατάκα της ταινίας: Πορτοκαλάδα θέτε; Από πορτοκάλια;

page138_1

Η Θεία από το Σικάγο

Η ταινία αυτή ήταν η μοναδική ταινία που επρόκειτο να παίξουν μαζί η Αλίκη Βουγιουκλάκη με την Τζένη Καρέζη. Ωστόσο τελικά κάτι τέτοιο δεν έγινε αφού στην Αλίκη ο ρόλος που της δόθηκε της φάνηκε πολύ μικρός. Τελικά στην ταινία αυτή πρωταγωνιστές ήταν ο Ορέστης Μακρής, που υποδυόταν έναν αυστηρό πατέρα, ο οποίος είχε τέσσερις κόρες αλλά με τον τρόπο που της είχε μεγαλώσει φοβόταν κατά βάθος μη του μείνουν στο ράφι,και η Γεωργία Βασιλειάδου η προοδευτική αδερφή του που κατέφθασε από την Αμερική. Τελικά, η πονηρή Βασιλειάδου,σε μια ταινία που απογείωσε την καριέρα της, κατάφερε να καλοπαντρέψει τα κορίτσια σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα αλλά να παντρευτεί τελικά και η ίδια.

Κορυφαία ατάκα της ταινίας: Η ταινία αυτή δεν έχει κορυφαία ατάκα,έχει μόνο την κορυφαία Βασιλειάδου να πετάει κανάτια από το μπαλκόνι για να πιάσει το γαμπρό.

o-youtube-facebook

Ο Γόης

Ο Κώστας Βουτσάς μαζί με τον Χρόνη Εξαρχάκο είναι δυο φτωχοί φίλοι που ερωτεύονται δυο πλούσιες κοπέλες. Αποφασίζουν λοιπόν να πουν ψέματα ότι ο Βουτσάς έχει έναν πλούσιο θείο στην Αμερική,του οποίου είναι και ο μοναδικός κληρονόμος, για να μπορέσουν να τις πλησιάσουν . Τι γίνεται όμως όταν ο πλούσιος θείος ,η αλλιώς η μορφή του ελληνικού κινηματογράφου Διονύσης Παπαγιαννόπουλος,ξαφνικά εμφανίζεται; Η απάντηση είναι ότι ο Κώστας Βουτσάς τρελαίνεται αλλά τελικά με τη βοήθεια του φίλου του και η παρεξήγηση λύνεται και τα κορίτσια κερδίζουν.

Κορυφαία ατάκα της ταινίας: Κατίνα, σαλαμάκι!

page238_1

Της κακομοίρας

Της κακομοίρας; Ο μπακαλόγατος; Ο Ζήκος; Ο καθένας έχει την αξέχαστη αυτή ταινία με έναν διαφορετικό τίτλο στο μυαλό του. Ο Ζήκος τον οποίο υποδύεται ο Κώστας Χατζηχρήστος, είναι ένας άνθρωπος από την επαρχία ο οποίος δουλεύει σε ένα μπακάλικο και έχει ερωτευτεί τη Φιφίκα . Το αφεντικό του πάλι, έχει ερωτευτεί την κολλητή φίλη της Φιφίκας,παρά της διαφορά ηλικίας τους, και τη ζητάει σε γάμο. Εκείνη όμως το σκάει με τον αγαπημένο της. Και τελικά μπορεί ούτε ο Κώστας Χατζηχρήστος να μην κατάφερε να κερδίσει τη Φιφίκα του,μιας και ήταν ερωτευμένη με τον Ρίζο, όμως κατάφερε να κερδίσει την αγάπη μας.

Κορυφαία ατάκα της σειράς: Κάθε λέξη του Χατζηχρήστου, ήταν και μια ξεχωριστή ατάκα.

tis-kakomoiras

Η Μανταλένα

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη και ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ πρωταγωνιστούν σε μια ταινία που ήταν αισθηματική και περιείχε και κωμικά και δραματικά στοιχεία. Σίγουρα στην Αλίκη μας δε θα είχε μείνει ως μια καλή ανάμνηση, καθώς στα γυρίσματα της σειράς κόντεψε να χάσει τη ζωή της όταν έπεσε από τη βάρκα. Η υπόθεση της ταινίας, έχει να κάνει με μια φτωχή κοπέλα η οποία κάνει τα πάντα για να βγάλει τα προς το ζην, μέχρι και να πάρει τη θέση του πατέρα της του βαρκάρη, όταν εκείνος πεθαίνει. Τελικά, η Αλίκη παντρεύεται με τον Παπαμιχαήλ, ο οποίος άνηκε στην οικογένεια αντίπαλων βαρκάρηδων.

Κορυφαία ατάκα της ταινίας: Άλλος με τη βάρκα μας..

aliki-papamiaxail

Η Δε γυνή να φοβήται τον άντρα

Μπορεί πρόσφατα να βγήκε στους κινηματογράφους ως έγχρωμη, όμως ο Αντωνάκης (Γιώργος Κωνσταντίνου) και η κυρία Ελένη (Μάρω Κοντού) μας έχουν μείνει στο μυαλό μας ως “ασπρόμαυροι”. Η ταινία πραγματεύεται ένα ζευγάρι όπου η γυναίκα είναι αμόρφωτη και για αυτό ο άντρας της ντρέπεται για εκείνη και έτσι δεν την παντρεύεται. Εκείνη πάντοτε υπάκουη δεν του φέρνει ποτέ αντίρρηση και απλώς περιμένει κάποια στιγμή να του αλλάξει γνώμη. Κάτι που τελικά γίνεται. Μετά το γάμο όμως,η Ελένη επαναστατεί ,έχοντας και τη συμπαράσταση όλων των φίλων τους, και έτσι ο Αντωνάκης παίρνει το καπελάκι του και φεύγει. Όμως, δυο χρόνια μετά το διαζύγιο ξανασυναντιούνται και αποφασίζουν να δώσουν μια δεύτερη ευκαιρία στην αγάπη τους.

Κορυφαία ατάκα της ταινίας: Παίρνω το καπελάκι μου και φεύγω.

archio-lipsis

Ο Κλέαρχος η Μαρίνα και ο Κοντός

Μια ταινία με πρωταγωνιστές τον Αυλωνίτη, τη Βασιλειάδου και το Ρίζο δε θα μπορούσε παρά να έχει ένα ξεκαρδιστικό αποτέλεσμα. Ο Κλέαρχος (Αυλωνίτης) είναι παντρεμένος με τη Μαρίνα (Βασιλειάδου) και είναι φοβερός γυναικάς. Για να μην τον καταλάβει όμως η γυναίκα του, ρίχνει κάθε φορά το φταίξιμο στον αθώο γαμπρό του. Για το λόγο αυτό και η πεθερά του , του φέρεται άσχημα και προσπαθεί συνεχώς να τον διώξει από το σπίτι .Τη συμπάθεια όλων όμως, κερδίζει στο τέλος της ταινίας όταν ένας συγγενής του,του αφήνει μια μεγάλη κληρονομιά.

Κορυφαία ατάκα της ταινίας: Φέρτε μου τη Μαρίνα να τη σκίσω. Εγώ απόψε,σκίζω μαρίνες.

photo13

About the author

Εβελίνα Καραγλάνη

Γεννημένη στην πόλη του έρωτα και ίσως αυτός να είναι ο λόγος, που είμαι τόσο αθεράπευτα ρομαντική. Σπουδάζω διατροφολογία αλλά, αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας μου είναι και το γράψιμο...